23 Eylül 2012 Pazar

Altın Koza 2012



19. Uluslararası Altın Koza Film Festivali Ödül Töreni, TÜYAP Adana Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi'nde yapıldı.


Sunuculuğunu Zuhal Olcay ve Mahir Günşiray’ın yaptığı gecede en iyi film ödülü, Orhan Eskiköy ile Zeynel Doğan'ın yönettiği ‘Babamın Sesi’ adlı film aldı.


En iyi erkek oyuncu ödülünü ‘Yeraltı’ filmiyle Engin Günaydın ile ‘Lal Gece’ filmiyle İlyas Salman paylaştı.




Altın Koza’nın en çok ödül kazanan filmi ise 5 ödülle Pelin Esmer’in yönettiği ‘Gözetleme Kulesi’ oldu.


Pelin Esmer, en iyi yönetmen seçilirken; ‘Gözetleme Kulesi’ başroldeki Nilay Erdönmez’e en iyi kadın oyuncu, Menderes Samancılar’a yardımcı erkek, Laçin Ceylan’a yardımcı kadın oyuncu, Özgür Eken’e de en iyi görüntü yönetmeni ödülünü getirdi.


Yönetmen Belmin Söylemez, ilk filmi ‘Şimdiki Zaman’la Yılmaz Güney ödülünün sahibi oldu.


İzleyici ödülünü de Reis Çelik'in yönettiği "Lal Gece" filmi aldı.




İLYAS SALMAN'DAN TEPKİ

Festivalde, 'En İyi Erkek Oyuncu' ödülünü Engin Günaydın ile paylaşan İlyas Salman, yarışma sonuçlarına tepki gösterdi. 'Lal Gece' filminin 'En İyi Film Ödülü'nü alması gerektiğini savunan İlyas Salman şöyle dedi: "Ben hak ettiğim şeyi almadığım zaman üzülürüm. Benim filmimin en iyi filmi seçilmemesi beni çok üzdü. Çünkü hak eden filmdi. Çünkü bu ülke babaların sesini değil, önce annelerin sesini duymak zorundaydı ve biz annellerin sesini bir odaya kilitledik. Süzgeçten geçmiş beyinlerimizi artık kalbura çevirdiler. Babaların sesinden önce annelerin sesini duymak zorundayız. Çünkü anneler silah üretmiyor." Engin Günaydın ise "Altın Koza çok güzel bir festival ve önü açık da bir festival. Ben bu gelişimleri çok olumlu buluyorum. Daha da gelişeceğini düşünüyorum. Festivallerin artması sinemanın güçlenmesi demek. Sinemanın güçlenmesi bizim işimize gelir" diye konuştu.

İLYAS SALMAN'A CEVAP

'En İyi Film' ödülünü alan 'Babamın Sesi' filminin yönetmeni Orhan Eskiköy ise "Çok mutluyum. 3 yıllık bir emeğin ürünü bu ödül. Bu emeğin karşılığını almak çok gurur verici. Adana bizim her zaman şansımızın döndüğü bir yer oldu. İlk filmimizde de öyleydi şimdi de öyle" diye düşüncelerini açıkladı. İlyas Salman'ın serzenişlerini de değerlendiren Eskiköy, "Herkes kendi filmini en iyi görür. Her yönetmen için kendi yaptığı film en iyi filmdir. İlyas Bey'in de böyle düşünmesini doğal karşılıyorum. Ama şunu da söylemek istiyorum. Bizim de anamız aldı ödülü. Zeynel'in annesi oynuyor" dedi.






kaynak: www.ankarahaber.com , www.ntvmsnbc.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder